Image Alt

Volwassenen

COACHING VOLWASSENEN I

Coachen met honden, individueel traject

Begeleiden van mensen in hun persoonlijke ontwikkeling, bij het maken van keuzes en bij het vinden van innerlijke kracht.

Mensen staan soms voor vraagstukken waar ze – met wat ze zelf al weten – even niet verder komen. Het antwoord is dan te vinden in de diepere lagen van de persoonlijkheid.

Om te komen tot de gewenste inzichten, zet ik de eigen hond in, als die aanwezig is, of anders mijn eigen hond. 

COACHING VOLWASSENEN II

Coachen met honden, groepen

Er worden verschillende workshops aangeboden waarbij de deelnemers leren van hun eigen hond of één van mijn honden.

Het kan gaan over de positie van de cliënt in een groep, over persoonlijk leiderschap of om inzicht in gedrag.

Door de groepsdynamiek van zowel de mensen als honden, waarbij de vergelijking naar de roedeltheorie eenvoudig te maken is, ontstaan verassende inzichten.

COACHING BEDRIJVEN

Coachen met honden | Algemeen

Team coaching, leiderschapstrainingen, workshops voor ondernemingsraden… Aan de hand van de coachingsdoelstellingen wordt een plan van aanpak gemaakt om samen met de honden te gaan werken in teamverband. Het is een actieve, plezierige en effectieve manier om met vraagstukken in het team aan de slag te gaan. De programma’s kunnen ook worden ingezet als actief intermezzo tijdens bedrijfstrainingsdagen.

 

Coachen met honden | Re-integratie

Coaching op individuele basis of in groepen. Inzichten verkrijgen en ontdekken van kwaliteiten: wat beweegt jou en het vinden van de weg terug naar werk? Met behulp van de honden wordt op een inspirerende en motiverende wijze de cliënt terug begeleid naar een passende werkkring. 

COACHING ONDERWIJS

Gastlessen voor voortgezet onderwijs. ‘Hondengedrag en wat de hond jou kan leren’. 

Op scholen wordt dierengedrag als onderdeel van Biologie aan de vierde klas HAVO/VWO gegeven. Bij dit onderdeel kan als intermezzo een leerzame les hondengedrag worden gegeven. Samen met mijn honden wordt “hondengedrag” in de praktijk getoond door de leerlingen zelf en hun gedrag daaraan gekoppeld.